Una orella gegant a la classe de tercer!

Fa uns dies vam tenir en préstec a la classe de tercer una orella gegant que forma part d’una maleta de prevenció de la contaminació acústica.

Cada vegada que parlàvem fort o que fèiem massa soroll amb les cadires o amb les taules, les llums de l’orella s’encenien per “avisar-nos” (en una hora en vam comptar més de deu!). Amb la maleta també venia un sonòmetre, amb el qual vam mesurar els decibels de l’aula en diferents moments.

L’Agència Europea del Medi Ambient considera tolerables unes mesures d’entre 55 i 65 db a les àrees urbanes, però en algun moment a la classe vam superar aquestes mesures! Imagineu-vos al pati, a les escales o al menjador!

Ara que hem tornat la maleta, volem continuar intentant aconseguir que el soroll a l’escola es redueixi.