Acollida

A l’IE Projecte considerem que la conciliació familiar és molt important. És per això que de 8 a 9h del matí i de 17 a 18h de la tarda tenim organitzat un servei d’acollida. Les famílies el poden utilitzar sempre que el necessitin. Amb aquesta flexibilitat pretenem col·laborar en la conciliació d’horaris.

Migdia

A l’escola considerem que l’estona de migdia és un espai educatiu que mereix un tractament específic. És per aquest motiu que no s’ha volgut deslligar de la dinàmica de l’escola i treballem conjuntament amb Crea i Creix, empresa que gestiona el servei de monitoratge.

Menjador

El servei de menjador de l’escola es basa en la cuina pròpia i pretén desenvolupar tres eixos bàsics, pel que fa als menús que s’elaboren: servei de menjador escolar responsable, utilització de productes naturals i de temporada amb processos tradicionals de cocció segurs, cuina sana i elaboració de menús equilibrats i de proximitat. L’escola també disposa d’un Pla d’al·lèrgens i incompatibilitats derivades de l’alimentació.

També es contempla la incorporació de productes ecològics (llegum, pasta, arròs i proteïna vegetal) així com l’oli d’oliva a l’hora de cuinar i amanir. Des de l’escola es prioritza l’ús de productes generats per empreses amb responsabilitat social.

Tenim una comissió mixta d’espai de migdia que vetlla pel bon funcionament d’aquest espai.

Esbarjo i tallers de migdia

Les estones de migdia persegueixen el desenvolupament d’activitats lúdiques que permetin als nens i nenes i als nois i noies gaudir d’un espai distès a banda de les activitats escolars.

A primària destinem un dia a la setmana a fer tallers durant l’espai de migdia. La finalitat dels tallers és oferir un espai lúdic d’activitats dirigides en què els nens i nenes puguin passar-s’ho bé participant en activitats diverses que els ajudin a descobrir nous àmbits: teatre, danses, jocs esportius, cuina, plàstica, etc. Els tallers s’organitzen per cicles. Els nens i nenes del cicle es barregen i es distribueixen en tres grups: cada grup gaudeix d’un taller diferent cada trimestre de tal manera que, en acabar el curs, han pogut passar per totes les activitats. Dos d’aquests tallers es fan en anglès i l’altre en català.

A l’educació secundària, els nois i noies poden anar a la biblioteca. En aquest sentit, la biblioteca és l’espai principal per a treballar. Donat el seu caràcter polivalent, permet utilitzar-la per a feines, tant individuals com de grup, i altres activitats en què, per exemple, l’ús de l’ordinador sigui necessari.

Natació i educació física

Al llarg de l’etapa d’infantil i primària la natació forma part de l’àrea d’educació física, ja que és una activitat òptima per al desenvolupament motor.

Els nens i nenes de I3 inicien la natació a les instal·lacions del tennis Barcino  el segon quadrimestre del curs, i els nenes i nenes de I4 i I5 en el mes d’octubre. En aquestes edats es prioritza la familiaritat amb el medi aquàtic a partir de propostes lúdiques.

Els nens i nenes de primària van un dia a la setmana a la piscina de les instal·lacions esportives del CEM Putxet. En aquestes sessions s’amplien els aprenentatges adquirits al llarg de l’educació infantil i es perfeccionen les diferents tècniques de natació.

L’alumnat de 5è i 6è de primària i els nois i noies de l’ESO realitzen l’educació física a les instal·lacions del camp de l’Àliga, on disposen del camp de gespa, amb vestidors i dutxes, adequat a les necessitats de l’edat.

L’alumnat d’infantil i de cicle inicial i mitjà de primària realitzen les sessions d’educació física en el gimnàs de l’escola i a la pista esportiva exterior.

Estiu

L’escola ofereix un casal d’estiu les setmanes de juny i juliol gestionat per l’AFA de l’IE Projecte.

Els objectius d’aquest casal són:

• Crear una dinàmica de treball en la qual el lleure i les activitats lúdiques són els protagonistes.
  • Treballar amb els nens i nenes d’una manera divertida i diferent.
  • Potenciar actituds basades en valors com la tolerància, la responsabilitat, la convivència, la cooperació, etc.
  • Promoure la participació i el compromís en les activitats proposades. Tot això es fa a partir d’un centre d’interès en què estan vinculats jocs, tallers, racons, esport, sortides i piscina.