Juguem al Whist com feia Phileas Fogg

L’alumnat de 6è estem fent un projecte sobre La volta al món en 80 dies, la novel·la de Jules VernePhileas Fogg té el costum de visitar el Reform Club on, amb altres personatges, juga a un joc de cartes anomenat whist.

Vam haver d’investigar com es jugava a aquest joc i després vam crear el nostre propi Reform Club en una de les aules de l’escola. Durant una bona estona vam simular ser part de la noblesa anglesa de finals del XIX i vam passar, igual que el senyor Fogg, una tarda molt entretinguda fent unes partides al whist. A més a més, ens vam haver de vestir molt elegantment per poder accedir al club sense problemes.

El whist és un joc de trumfos molt senzill que es juga en parella dforma ràpida. El més interessant és la forma com puntua: cal restar 6 al nombre de trumfos de l’equip que n’ha guanyat més. El primer que arriba a 5 punts s’emporta la victòria!