Espècies invasores

El 3 d’octubre hem assistit a una xerrada sobre les espècies invasores que ens ha ofert la Sònia, membre de DEPANA, a l’escola. Hi ha assistit l’alumnat de Cicle Superior que està treballant aquest tema a les franges globalitzades i el de 1r d’ESO que està treballant els éssers vius.

Hem après a diferenciar les espècies autòctones de les al·lòctones i els problemes que es generen quan algunes espècies exòtiques són alliberades a la natura. Hem conegut que els animals domèstics que realment estan adaptats al contacte amb l’espècie humana són el gat i el gos i que aquest procés ha trigat una bona colla de segles. El canvi climàtic també ha afavorit la reproducció d’algunes d’aquestes espècies.

A l’escola rebem la visita diària d’algunes d’aquestes espècies com, per exemple, les cotorres.