Concurs de cristalls

El passat 6 de maig, tres alumnes de 4t d’ESO vam participar al V Concurs de Cristal·lització a l’Escola, organitzat per la Universitat de Barcelona amb la col·laboració de CosmoCaixa.

És la primera vegada que la nostra escola hi participa, juntament amb cinquanta centres escolars més.

Durant els darrers quatre mesos, el grup de 4t d’ESO de l’assignatura de química hem treballat en grups per fer cristalls al laboratori. Hem anat variant els tipus de recipients, més grans i de formes variades, i hem obtingut una gran varietat de resultats en els nostres cristalls.

De tots els grups de treball, el finalista va ser el format per la Laia P., la Sònia i la Laia M.

Finalment el dia del concurs vam exposar els nostres cristalls a la resta de centres. Hi vam anar el grup de representants de l’escola juntament amb la resta de companys i companyes 4t d’ESO, que ens va donar suport.

Al llarg del concurs vam poder observar la gran varietat de cristalls que altres centres educatius havien elaborat. Fent composicions cristal·lines força impressionants, acolorides i molt boniques. Tot i que finalment no vam obtenir cap premi, ens ho vam passar molt bé i vam tenir l’ocasió de viure una experiència única de la qual vam aprendre molt. A la Intranet hi trobareu més fotografies.