Anem de visita a la mina

Els nens i nenes de segon ja hem escollit el nostre nom: som la classe dels Minerals!!!

Entre totes les coses que volem investigar està saber com és una mina per dins i com és el seu funcionament. Així que el divendres dia 4, vam anar a visitar el Parc Arqueològic Mines de Gavà.

Quan vam arribar ens estava esperant la Núria, arqueòloga i la nostra guia per aquesta experiència. Ens va explicar que estàvem a les mines en galeria més antigues d’Europa i les úniques dedicades a l’extracció de variscita, mineral amb el qual feien ornaments com collarets i braçalets.

En una sala ben condicionada ens va explicar que la variscita és un mineral molt dur i que en el neolític la treien de la mina i la fregaven amb una roca fins aconseguir la forma que desitjaven. Ens va proposar fer el mateix, ens vam emocionar i ens vam posar mans a l’obra.

En comptes de variscita vam treballar amb roca de Vinaixa i la fregàrem amb gres de color vermell, que té quars petits que rasquen. Ens va dir que havíem de tenir paciència i així ho vam fer. Un cop teníem la pedra amb la forma que volíem, vam fer un forat petit amb un estri anomenat ballarina que fregant, fregant i fregant amb la seva punta feia un forat per passar el cordill i penjar-nos el nostre meravellós penjoll.

A continuació vam baixar a la mina, ben equipats amb uns cascos grocs  i en silenci ja que havíem d’estar pendents de tot el que vèiem. Va ser molt emocionant baixar les escales i endinsar-nos en un laberint de passadissos seguint les petites llums que ens indicaven el camí. A mesura que passejàvem vam observar diferents vetes de variscita entre les parets i també altres minerals.

Quan vam sortir de la mina tots i totes estàvem emocionats i meravellats per la investigació que havíem fet!

Després vam anar a un parc proper per dinar i passar una bona estona amb els amics i amigues!

Aquesta ha estat la nostra primera sortida com a classe dels Minerals i ha estat fantàstica: tenim moltes ganes de seguir descobrim coses interessants! Us en seguirem informant!

Podeu veure més fotos registrant-vos i accedint a la galeria fotogràfica.