Anem a Blanquerna a fer de professors i professores!

Ja s’ha convertit en una tradició a l’escola que algun curs de primària vagi a Blanquerna a ensenyar Scratch a l’alumnat de magisteri d’aquesta universitat. I aquest any hem estat nosaltres, el grup de tercer, que hi hem anat, encara que tot just comencem a utilitzar aquest entorn de programació i encara no el dominem prou.

En arribar-hi vam fer una presentació per explicar en què consisteix Scratch i després vam fer els grups: una alumna de magisteri (totes eren noies) i dos de nosaltres.  Després de presentar-nos i parlar una mica vam començar: en Frank, que ens va acompanyar per ajudar-nos, ens va proposar crear un joc: un ratpenat que es mouria ràpidament per tota la pantalla per intentar escapar-se, però si aconseguíem “tocar-lo amb el ratolí” anàvem guanyant punts. Al principi, ens va costar una mica programar-lo amb totes les instruccions, però finalment vam aconseguir-ho totes i tots plegats.

Va ser un dia fantàstic i, per a molts de nosaltres, la primera vegada que trepitjàvem una universitat!