La riquesa del parc del Manu

El primer dia de classe del 2016 va venir a l’escola, a primer d’ESO, en Pablo Yglesias, exalumne de l’escola i naturalista. Ens va fer una conferència en la qual ens va parlar principalment sobre la seva feina al parc del Manu.

El parc del Manu està situat al sud-est del Perú i és patrimoni nacional de la UNESCO. Ocupa unes 1.500.000 hectàrees, més o menys com Holanda. És el parc amb més biodiversitat del món (10% del planeta).

El parc està dividit en 3 grans ecosistemes: la zona cultural, la zona turística i la zona intangible, a la qual no s’hi pot accedir perquè hi ha tribus natives que encara no han tingut contacte amb la gent de la nostra “societat actual”.

En aquesta zona s’han arribat a trobar 230 mamífers per hectàrea, 250 espècies d’arbres i 1005 espècies d’aus. La temperatura mitjana és de 35oC durant el dia i 20oC a la nit.

Ens va explicar que ell va construir un bungalou prop d’un poble, on viu i fa investigacions. S’alimenta principalment de fruita autòctona i menja molt poca carn. Ara mateix hi ha molta gent que tala arbres, com la caoba, perquè hi ha fustes que només es troben a l’Amazones i estan desforestant molt la selva.

L’atractiu d’aquesta zona és la gran varietat de natura i fauna que hi ha.

Tenen pensat de fer diferents projectes: uns d’ells és fer un criador de papallones perquè s’estan caçant molt. Un altre objectiu és anar fent xerrades sobre el parc del Manu i les seves finalitats a les escoles properes a ells per conscienciar els joves i nens.

Des de Projecte estem preparant una proposta per col·laborar amb ell. Us en mantindrem informats/des!

Alumnes de 1r d’ESO