Un grup de noies i els nois de 4t d’ESO participem a l’activitat STEAM-FÒRUM

Un grup d’alumnes de 4t d’ESO hem participat en l’activitat STEAM-FÒRUM, que pertany al projecte VISIONS de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Ens hem trobat amb alumnes de 4t d’ESO i de batxillerat d’altres escoles amb l’objectiu de compartir un dia dedicat a la ciència i la tecnologia, però des del punt de vista de l’art i el disseny, la qual cosa ens ha permès tenir una visió diferent de las ciència.

Les activitats que ens han proposat tenien relació amb la biologia, la física, la química, les matemàtiques i la tecnologia. En Matemàtiques, per exemple, hem treballat l’estadística de manera participativa fent un ball de funcions; en Biologia hem descobert el culpable d’un crim a partir de l’ADN; en Física hem treballat els fonaments físics de la música; en Química el nostre camp d’experimentació ha estat la cuina i la mesura de l’acidesa d’alguns materials; i en Tecnologia hem particpitat en alguns reptes que ens han plantejat estudiants de l’Escola d’Enginyeria Barcelona.

Ha estat una experiència molt interessant, perquè hem pogut viure les ciències que estudiem a l’escola (com ara les mates o la química) d’una manera força diferent a com ho fem habitualment. I tot això, a més, en un entorn molt adequat per fer aquestes activitats: el Fòrum de Barcelona.