Sortida a l’IES Guineueta

El dia 22 de novembre, la classe de 3r d’ESO vam anar a l’Institut Guineueta a fer les pràctiques de RCP (Ressuscitació Cardiopulmonar).

Ens vam separar per grups, dirigits per alumnes de cicles formatius de la família sanitària d’aquest institut.

Ens van ensenyar a fer la RCP a nens, adults i nounats, a part d’ensenyar-nos com funcionava un DEA (desfibril·lador extern automàtic) i practicar la tècnica de l’OVACE (obstrucció de la via aèria per un cos estrany), també a nounats i a adults.

Vam estar tot el matí, des de les 10h fins a l’hora de dinar, i vam tenir temps de fer l’RCP a tothom: 5 vegades seguides, primer 5 respiracions «boca a boca», fent sempre el front- mentó, 30 compressions i 2 boca a boca, 30, 2, 30, 2…

Al DEA no calia ensenyar-nos gaire cosa, ja que ens van dir que l’aparell donava totes les instruccions en diferents idiomes.

A l’OVACE vam utilitzar una armilla que simulava la sortida de la boca, llavors ens van ensenyar els moviments: 5 cops a l’esquena i empènyer la panxa cap a dins amb la mà.

RCP:

OVACE:

DEA:

A l’escola havíem treballat tota la part teòrica i en aquesta sortida hem après a posar-ho en pràctica.

Considerem que és molt important que tothom tingui coneixements sobre RCP, ja que pot permetre que puguis salvar una vida. Ens sentim molt satisfets del que hem après.

Alumnat de 3r d’ESO