Setmana de l’Àlbum a Barcelona

Des de la Biblioteca de l’escola ens fem ressò que aquesta setmana, del 6 al 12 de novembre , se celebra a Barcelona la Setmana de l’Àlbum.

Aquesta és una de les iniciatives més importants d’Àlbum Barcelona, l’Associació de tretze editorials independents que tenen com a objectiu principal donar visibilitat i rellevància social a l’àlbum il·lustrat amb propostes que desenvolupen conjuntament amb llibreters, biblioteques i escoles.

Aquest gènere és força utilitzat en les activitats de dinamització lectora de l’escola tant a infantil com a primària, ja que compartim l’opinió dels editors que aquesta tipologia de llibres uneixen en una mateixa pàgina textos i il·lustracions que es complementen entre si i donen coherència a l’obra. També estem d’acord amb ells que aquests tipus de llibres són vehicles de comprensió lectora que ofereixen diferents nivells de lectura, estan plens de significants i són peces literàries i artístiques que amb dues-centes paraules poden plantejar temes transcendents que ens ajuden a establir diàleg i debat.

Així doncs, s’han programat un centenar d’activitats a Barcelona ciutat i comarques al voltant d’aquest gènere. Consisteixen en trobades amb autors, tallers, xerrades al voltant del gènere i activitats lúdiques, destinades a nens, joves i adults.

Si voleu consultar les activitats ho podeu fer anant al web:

Podreu obrir les programacions per espai, per data o per autor.