Protegim Escoles!

Som l’Arnau de 4t d’ESO, el Saül de 3r d’ESO i l’Aina de 2n d’ESO i els tres som alumnes de l’Escola Projecte. En aquest article us parlarem sobre un projecte en el qual hem estat treballant durant tot el 1r trimestre i una part del 2n. El projecte es diu Protegim Escoles i consisteix a reformar l’exterior de l’escola per tal d’aconseguir un ambient més segur i còmode per a l’alumnat, famílies i professorat de Projecte.

Nosaltres tres, juntament amb la Gemma Martín com a representant de l’AFA i la Carme Rayas i el David Tugas, professors nostres, hem format una comissió que ens ha ajudat a treballar col·lectivament per tal d’aconseguir un objectiu: millorar l’entorn de l’escola.

Durant aquest projecte hi ha hagut diferents trobades virtuals amb els arquitectes que havien de dissenyar l’entorn de l’escola, amb representants de l’ajuntament i amb la consellera d’Educació del districte.

En concret hem fet tres reunions virtuals. En la primera, els arquitectes ens van fer propostes sobre quines coses podíem afegir o fer al voltant de l’escola. A partir de diferents qüestionaris enviats a l’alumnat d’infantil, primària, secundària i professorat, vam fer arribar possibles millores; després vam fer un recull de les idees que més van aparèixer i les vam comunicar als arquitectes. A la segona reunió, els arquitectes ens van dir que havien hagut de fer alguns canvis per culpa del pressupost i en vam quedar una mica decebuts, així que vam decidir enviar un correu als representants de l’Ajuntament de Barcelona comunicant la nostra decepció. A l’última trobada, vam tenir una agradable sorpresa, ja que finalment els arquitectes i responsables de model urbà ens van escoltar i vam aconseguir incloure els canvis que havíem demanat dins del pressupost.

Finalment, el que hem aconseguit amb molt d’esforç i dedicació ha estat:

• Es posaran SEMÀFORS a l’Avinguda Tibidabo, en els passos de vianants del c/ Mas Yebra i c/ Garcia Mariño.
  • El c/ MAS YEBRA serà d’ÚS EXCLUSIU PER A VEÏNS, VEÏNES I SERVEIS.
  • Es farà PLATAFORMA ÚNICA AL c/ MAS YEBRA des del nostre gual fins a l’Avinguda Tibidabo.
  • La cruïlla dels c/ Mas Yebra i c/ Lleó XIII serà en PLATAFORMA ÚNICA elevada.
  • Es farà una PLATAFORMA DAVANT DE L’ENTRADA DE L’ESCOLA DE L’AVINGUDA TIBIDABO a la zona on hi ha l’aparcament dels cotxes, per ampliar la superfície d’entrada de l’escola per l’Avinguda Tibidabo. Aquesta plataforma disposarà de jardineres.
  • Es millorarà la SENYALITZACIÓ DE ZONA ESCOLAR.

Estem molt agraïts per incloure’ns en aquesta activitat, ens ha agradat molt i ha estat una experiència molt divertida i gratificant veure que podem millorar el nostre barri i que l’ajuntament vol fer participar els i les adolescents en projectes de la ciutat.

Quan tornem a Projecte després de l’estiu veurem fetes realitat les propostes que hem recollit a l’escola i que permetran eliminar diferents punts febles que afecten a l’entorn de l’escola.