El nostre camí escolar

Durant el segon trimestre d’aquest curs, els nens i nenes de quart de primària hem parat molta atenció al nostre camí escolar que es va inaugurar ara ja fa uns quants anys, quan nosaltres encara anàvem a P4!

Al llarg de diverses sessions hem vist passos de vianants i semàfors d’arreu del món. Hem comprovat que hi ha ciutats que han fet esforços per fer més agradable la circulació pels qui van a peu en lloc de pensar només en els cotxes, taxis o autobusos.

Hem fet una enquesta per veure com ens desplaçàvem per venir cap a l’escola i hem pogut comprovar que cada cop més nens i nenes de la classe venim a peu acompanyats dels nostres pares, germans i amics.

Una activitat que ens ha agradat molt ha sigut situar casa nostra en un plànol digital i també, fent servir agulles de cap i un plànol en paper, localitzar les botigues amigues i llocs d’interès a la vora del nostre centre.

Cal dir però, que la sessió que més ens ha agradat ha sigut sortir de l’escola i observar diferents aspectes del nostre camí escolar i de l’entorn de l’escola. Hem analitzat els diferents elements de seguretat viària, en quines zones hi havia contaminació acústica, hem comprovat que les botigues amigues tinguessin l’adhesiu a l’aparador i hem comprovat que els passos de vianants estiguessin marcats amb el lema de “camí escolar, espai amic“.

Ens ho hem passat molt bé i hem après un munt de coses. Recomanem molt aquesta activitat i creiem que els nens i nenes de tercer també la podrien fer l’any vinent.

Ah, i abans d’acabar… ara ja som més nens i nenes que venim i marxem sols de l’escola i segur que aprofitant que a partir d’ara els dies són més llargs i que ja som més grans, encara serem més els que farem servir el nostre camí escolar.