Benvinguts a un nou curs!

Acaba un estiu en què esperem que hagueu pogut compartir moments i vivències fantàstics amb els vostres fills i filles.

A l’escola hem aprofitat per fer obres, fent-la cada vegada més acollidora, i per preparar un nou curs amb la il·lusió que sempre ens omple en aquestes dates.

Cada inici de curs ens agrada compartir amb vosaltres les novetats que tenim previstes i les línies d’actuació que hem continuat. Així doncs, us en fem cinc cèntims:

Renovació del vestíbul de l’escola. És un dels espais més visibles per a tothom, i fa la funció de petita sala d’exposicions on mostrem les creacions plàstiques de l’alumnat de l’escola.

Continuació del projecte de millora de l’espai del pati seguint el procés que vam iniciar amb ajuda de tota la comunitat educativa. Seguirem amb propostes per dinamitzar l’estona d’esbarjo de manera que els nens i nenes puguin circular més lliurement i amb un ventall més ampli d’ofertes lúdiques i educatives (per tal de convertir el pati en un espai educatiu).

Al menjador continuem amb els mateixos criteris que hem desenvolupat fins ara: productes de proximitat, llegums ecològics, làctics d’empreses amb responsabilitat social, peix seleccionat (lluç, bacallà, salmó…), pa fet a l’escola, un dia al mes amb proteïna vegetal, tot cuinat amb oli d’oliva, etc. i enguany incorporem la pasta ecològica. Anirem valorant amb quines salses té més acceptació per part de l’alumnat, però creiem que aportarà qualitat als nostres menús.

Continuarem anant a la piscina del Putxet de 1r a 6è, i a les instal·lacions del Club de Tennis Barcino per fer l’educació física de 5è de primària a 4t d’ESO.Amb educació infantil seguim anant a la piscina de Can Caralleu.

Mantenim el conveni amb el Taller de Músics en els nivells de cicle mitjà i superior, coordinat per la nostra professora de música, la Viqui, i el professorat del Taller de Músics.

Continuem participant, per tercer any, en el Grup d’Experimentació pel Plurilingüisme tot incorporant més activitats en anglès en els diferents nivells. El professorat seguirà rebent formació en aquest àmbit. Mantenim els tallers de migdia en anglès a primària i les converses amb professor nadiu en tots els nivells.

També continuem en el programa Escola Nova 21, treballant en xarxa amb d’altres escoles, alhora que seguim el nostre procés intern de Repensar escola per millorar dia a dia la nostra pràctica educativa.

Durant la primera setmana de setembre hem reservat un espai per compartir les experiències dutes a terme en els diferents cursos i així potenciar l’autoformació i el coneixement compartit. A més, aquest proper curs Projecte seguirà sent escola pilot en el Programa d’Educació Emocional de l’Ajuntament de Barcelona, dirigit als nivells d’educació infantil.

Seguim participant en la Xarxa Educativa en Suport a les Persones Refugiades, tot desenvolupant propostes amb diferents entitats i centres educatius del nostre barri.

I com cada any, les esperades Jornades de Valors! Enguany les farem els dies 18 i 19 d’octubre i giraran al voltant de la igualtat de gènere.

I com sempre, esperem compartir amb vosaltres altres aspectes a les reunions de famílies. Comencem el nou curs amb moltes ganes de tornar a veure el nostre alumnat i amb les energies renovades per gaudir-ne plegats.

Molt bon curs a tothom!